Gott och Blandat

I helgen har det varit agilitytävlingar på vår klubb och jag har varit funktionär. Allt har gått bra men man är ganska trött efter ett par dagar. Sjöberg hängde med på fredagen, det gillade han =) Han fick göra någon tunnel och lite så och kände sig nog lite viktig igen =) Lördagen flöt på bra och söndagen lika så. Fast det regnade nästan konstant på söndagen och jag var helt dyngsur.. Bliss var med på söndagen men han skötte sig inte lika bra.. 10 min in i första klassen hade han bitit och slitit i sönder sin bur och rusade in på banan.. Ganska skämmigt :P Men som tur va hände det inget och den tävlande fick ett omlopp. Bliss fick sitta i en stålbur i en bil efter det. Känns som om han kanske blir ett monster som ingen får koll på :P Nä, men han kommer nog alltid vara lite vild av sig.. Det ska i alla fall införskaffas en stålbur nu. Men hans beteende runt omkring banan sen när alla springer har faktiskt blivit mycket bättre. Han får inte lika många dampanfall och skäller inte lika mycket längre. Han sköter sig faktiskt ganska bra när man väl påminner honom. Tack för hjälpen med det Jenny =)

Film på Bliss, hans tid hos mig än sålänge:

http://www.youtube.com/watch?v=nMyONVzQqTc

Bilder på när min syrra rider min travhäst Nablus. Han börjar faktiskt gå riktigt fint nu =)









Det var allt för den här gången.
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Mari

Så himla fin Nablus är! Första bilden hade kunnat varit hämtad från Hööks katalog ;-)

2010-08-09 @ 14:52:14
Postat av: Elsmari

Riktig snygg "travhäst" du har:-)!

Är du säker på att det inte är en dressyrhäst??

Men allvar, skitsnygg!!!!

2010-08-09 @ 16:37:24
URL: http://123minsida.se/HugoDogge
Postat av: Johanna

TACK SÅ MYCKET! =) Blev oxå förvånad när jag såg bilderna :P

2010-08-09 @ 22:53:25
URL: http://johannanj.blogg.se/
Postat av: Mominds

Underbara Bliss!!

Vi är så glada att han kom till dig Johanna!

With love Andreas o Hanna

2010-08-10 @ 10:43:19
Postat av: Johanna

Tack! Jag e oxå sååå glad att han kom till mig! =D

Många kramar!

2010-08-10 @ 23:14:20
URL: http://johannanj.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Halloj tjejen ;)

Jag har ju då själv jobbat med travhästar i x-antal år MEN skulle aldrig gissa att Nablus var en travare!! Han går ju super flott <3

Lilla Bliss vad ska man säga... en kille med attityd ;) Förstår att du tyckte att det kändes lite otrevligt men herregud det kunde varit mkt värre!!! och du... han har alltid en plats i vår bil ;)

Ta hand om honom och ge han en gos <3

Kramar ifrån oss alla!!

2010-08-22 @ 18:40:09
URL: http://illern.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0