Bilder igen

Den här helgen är det hoppkurs hemma hos oss så det e fullt upp hela tiden. Men har hunnit med att gå en liten promenad med hundarna, tränat med Bliss och tränat med hästen ;)

Med Nablus gick träningen mycket bra och vi ska nu leta efter ett lopp som passar honom =) Vi börjar verkligen komma nån stans nu känns det som!

På promenaden var det fullt ös som vanligt...

Med Bliss tränar jag vanliga små tricks just nu, även locket. Med locket tränar jag nu mycket motivation, att han ska slänga sig på det och kunna göra det var jag än e :) Funkar jättebra :) Funderar på att ha 2&2 på kontaktfälten, vet inte om jag ska använda locket, men det är något som man kan träna nu och kanske ha bra användning av i framtiden. Så därför tränar jag locket :) Idag provade jag för första gången att ha locket efter en typ av platta. Skulle alltså lära honom att ha bakbenen på plattan och frambenen vid locket. 2 ggr, sen går han och ställer sig så själv. E inte det otroligt?! Jag menar, med terriers får man ju träna det hur länge som helst och ibland fattar dem ändå inte. Tränade en del motivation där med. Stå där, klick och godis sen springa iväg och leka. Sen springer han tillbaka, ställer sig 2&2 och sen samma sak igen :) helt otroligt duktig e han :) Han stod där som om det var det mest självklara i hela världen :) Duktiga lilla hund!

Fler rapporter kommer så småningom :)

Några bilder från idag:


 

 Emma e lite fin i kanten...

 Det ser värre ut än vad det är :P

 Skjuten som en kanon genom snåren!

 Trollet Emma!

 Han öron ändrar sig varenda dag...

 Ett minifår??? En bra kompis i alla fall =)

 Gamle fina Sjöberg =) Han har bättrat på sina tigg-egenskaper...





 Gäsp!

 Lite trött är han allt :P

 Bus i stolen =)

 Avslutar med denna bilden =) Ett perfekt par enligt mig =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0