En uppdatering kanske???

En massa saker har hänt den senaste tiden, både bra och dåliga saker, och jag kommer inte hinna skriva om ALLT här så jag väljer ut en del ;) Jag börjar med de dåliga..

Burton finns inte längre i vår värld utan har det nu bra i hundhimlen. Han blev påkörd av en bil på en liten grusväg. Konstigt kan man ju tycka i och med att maxhastigheten är 30 och att man borde hinna stanna för en stor rotweiler. Inte är det så lätt att missa om man nu råkar köra på en.. Ingen kom och sa nåt i alla fall och nästa dag när vi var ute och letade hittade vi honom en bit in på kanten på vägen. Någon hade antagligen slängt in honom där och åkt iväg. Förstår mig inte på vissa människor men det finns visst vissa som gör så... sorgligt..

R.I.P. Burton <3





Annars flyter livet på gården på bra. Bliss växer och är nu 7.5 månader. Känns inte alls länge sedan han kom hem till mig på Alla <3:s Dag =) Han är helt galen stundtals och har en sån härlig personlighet =) Vi har ju som sagt varit och vallat och har hunnit med ett par olika tillfällen =) Han är jätteduktig! Sån talang han har och han älskar fåren =) Även jag tycker det e jättekul att valla! Så nu tränar vi på och jag hoppas jag kan få med något av dem närmsta tillfällena på film!

Film på när Bliss gör sitt trick "skäms" = hans favorit!
http://www.youtube.com/watch?v=uL-qHUSyiyA



MoMinds Elis --> Bliss

En aning mindre...

www.harlydigahundar.se  Andreas Rundqvist, uppfödare =)

 

Han har ärvt sin mammas passion för att bada i alla fall =) Så fort man går mot dammen så rusar han dit och slänger sig i! Det e det roligaste han vet och han är riktigt duktig på längdhopp men han har fortfarande lite att träna på om han ska slå Nellie... Att bada under slang är däremot en annan femma. Nu när han förstår att han ska tvättas (det förstår han rätt snabbt när det väl e dags) aå vägrar han komma till mig. Nu springer han på andra hållet istället... Så de få gånger man kan lura honom tillräckligt nära ett av de tre tvättställena man har är det lika bra att göra rubbet! Vilket är tvättas med både lopp/fästing schampoo och sen vanligt schampoo och sen borstas. Jippi enligt Bliss....



Mormor och morfar har varit på besök i ett par dagar och deras två hundar var självklart med =) Wilda som är Bliss bästa kompis!!  Bara dem ser varandra så flyger dem på varandra och leker! Att hundar kan älska varandra så mycket trodde jag faktiskt inte var möjligt :P





Acta (pointer) är en jätteduktig fågelhund som mormor jagar och tävlar mycket med.



Wilda (border terrier) är en månad yngre än Bliss och är förhoppningsvis en blivande spårhund =) Men än sålänge bara Bliss kompis ;)



Jag har oxå varit hundvakt åt Kristina och Krister =) Toss och Kate är såna härliga hundar och man fick en välkomstsång varje dag man kom till dem =) Var på promenader varje dag och hade med kameran en dag och tog ett par bilder =)



Toss





Kate





På hästfronten går det bra =) Vi har många fina hästar i stallet för tillfället och det e ju kul =)



www.stallkarupslund.se Hästar och lastbilar till salu





www.bagheera.se Sportkläder och skor till salu =)





Ja ni får ha det så härligt sålänge =)
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0