Glömde lite .... :P

Haha, jag glömde lite i förra inlägget :P

Jag har ju faktiskt varit och tävlat i Bjuv på deras tävlingar ;) Sov faktiskt i tält med Bliss heeela helgen =) Och han tyckte det var riktigt härligt tror jag :) Jag tävlade med Christophers Ice  som gick med blandat resultat. Jag tränade en liten stund med honom på torsdagen, första gången och det gick väl oxå sådär. Jag tyckte det var riktigt svårt, det e ju trots allt en lite omstälning från en liten terrier till en border collie... Men jaja, på lördagen var det två ind lopp och ett laglopp. I första loppet klarade vi nr 2 och blev sen diskade :P Och i andra loppet klarade vi nr 1 ;) Ganska mycket katastrof :P Men försökte att inte gräva ner mis så mycket i det men det gick väl oxå sådär, e man tävlingsmänniska så e man... även om man inte brukar vara en dålig förlorare. I lagloppet gick det faktiskt mycket bättre =) Tror faktiskt vi klarade halva banan ;P Sen var det helt mitt fel vi ett långhopp som tillslut ledde till disk, ganska korkat faktiskt.. Men man kan ju inte va smart hela tiden :P Ja, det var dem klasserna och jag var kanske inte på topphumör, men vad ska man göra. Det var första gången med Ice och fick intala mig att man inte kunde förvänta sig sp mycket.

På söndagen var det två ind lopp. Tror att gårdagen fortfarande satt kvar lite men som tur va kom Jenny fick mig på lite andra tankar innan första start. Tur att hon muntrade upp mig lite för det behövde jag =) I och för sig så diskade vi oss på tredje hindret men jag fortsatte och OJ vilket lopp det blev! Det gick verkligen jättebra! Så inför det andra och sista loppet var det lite jävlar anamma i mig och vi körde för fullt!! Diskade oss igen :P För jag glömde typ banan men det var oxå ett grymt lopp =) Det var genast lite roligare att vara på agilitytävling efter det och jag förträngde lördagen lite =) Så nu, om det skulle behövas nån gång, så e vi uppvärmda med varandra jag och Ice så vi kan köra igen ;)



Saknar agilityn <3

Sjöberg kämpar på med sina handikappade bakben. Dem går inte längre i kors när han springer och jag tror inte han påverkas så mycket av dem. Han lever ett gott pensionärsliv och älskar när han får springa lite genom en tunnel eller mellan några hinderstöd =)

Apropå skador så har Bliss varit hos veterinären och fått dra bort en klo. Han passade på att bloda ner hela väntrummet medans vi väntade ... Han som är så glad för människor blev ju jätteglad när veterinären kom fram till honom, men hans min när han märkte att det inte alls var så trevligt när hon undersökte honom var obeskrivlig! Han såg förrådd ut och väldigt förnärmad..

Jag har nu tre hopphinder hemma i alla fall =) Börjar med tre som ett test för att se hur dem blev och jag tycker att dem blev riktigt lyckade =) Magnus blev förvånad av att det dolde sig en så händig människa inuti mej ;)





I alla fall en LITEN bit på en agilitybana =) Tack för mallen Kristina! Blev en lite förenkling bara =)

Hoppas jag inte glömt nåt väldigt viktigt nu, i så fall får jag väl göra ännu ett inlägg :P Det mesta och roligaste som hittils hänt e nog ändå vallningen =) Så kul det e och så duktig Bliss e nu =) Han e tydligen som en bok, men jag har fortfarande inte riktigt fattat vad det betydde :P Men jag fattade att det var bra i alla fall =)



Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Men Johanna, du skrev inte ett ord att du tävlade Amira i Bjuv, du kan ju inte glömma den charmiga lilla pärlan;-) hehe

2010-08-04 @ 17:18:48
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=jezzicas
Postat av: Johanna

Snacka om att jag e snurrig! Får skriva om det!

2010-08-04 @ 23:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0