Bliss nya hobby...

Bliss har skaffat sig en hobby... Han har varit livrädd för vattne hela sitt liv men vågat allt mer med tiden. Men det har funnits en spärr som gjort att han inte går längre än så att han får vattnet till bogen. Han har liksom inte förstått att det även går att vara där man inte bottnar. Men en gång han han inte riktigt stanna och for i vattnet med ett bra och sen har han förändrats! Nu slänger han sig i vattnet och dyker och håller på. Är nästan värre än Sjöberg och Burton som är extrema. Men nu har vi ännu en simmare på gården!!









Sjöberg kämpar på. Har lyckats slita upp såret flera gånger så vi fått häfta ihop det igen, ganska läskigt... Han är faktiskt ganska deprimerad och det e ju klart. Han e van att få hänga med alla andra men det funkar ju inte riktigt. Han är lite handikappad pga skärmen oxå så han går in i en massa saker och har lite tunnelseende om man säger så. Sjöberg är den ende som gör precis som man säger, även det är faktiskt lite deprimerande. Men hoppas att han snart blir bra! Han har börjat gå på benet en del nu i alla fall ;)







Jag är nu i Dalarna och ska jobba där uppe i två veckor. Bliss är med för att göra dagen lite roligare när man kommer hem från jobbet =) Börjar jobba på torsdag. Mormors borderterrier Wilda och Bliss är helt galna. Dem började precis där det slutade förra gången i var uppe. Dem leker konstant, nästan för mycket, och har allmänt askul om man säger så. Kampar, brottas, tjafsar och annat skoj =D

Igår fick Bliss prova på två raka tunnlar efter varandra. Gick jättebra men jag får en del problem då jag inte hinner med. Har inget stanna kommando innan då jag vill att det ska vara fart hela tiden. Det gör att jag får skicka honom en del på rätt svåra tunnelingångar för att jag ska hinna med och visa den andra tunneln. Tror jag får lägga in några böjda snart...

I helgen är det SM och ärligt talata hade jag helt glömt bort det, i och med att det försvann för mig redan i Januari. Men jag önskar alla lycka till som ska dit och tävla!!

Längtar till de 2 juli då jag ska hem och ska NJUTA av resten av sommarlovet!!!

Bilder från 9:ornas traditionella brännbollsmatch mot lärarna och utklädning!





























Ha det så bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0