I Avesta, Dalarna =)

Jag är just nu i Avesta för att jobba en del i min morfars butik och det går bra. Hårt slit men bara ett par dagar kvar sen e det hem till Falsterbo Horse Show och Bjuvscupen ;) Blissär med och han är med mormor och hennes hundar hela dagarna. Leker konstant  med Wilda, border terriern. Bliss blir bara tuffare med tiden och nu är han nästan elak mot henne. Biter henne i ryggen och drar/lyfter henne till mer lämplig plats enligt Bliss. Om han inte gör det så håller han henne i nacken, trycker ner henne i golvet och lägger hela sin vikt på henne. Så nu får man hålla koll på dem så att Wilda inte skadas, det börjar gå lite över styr...Nästan varje dag går jag ner till sjön så att Bliss får simma lite. Hans intresse för vatten växer för varje dag och nu går han till och med ut och simmar, bara för att simma. Ingen pinne att hämta eller liknande :P På vägen dit och hem passerar vi varje gång en fårflock som Bliss tycker är väldigt intressanta. Har inte testat honom på fåren än, har bara inte blivit så men hoppas att det blir snart för jag börjar bli riktigt sugen på att se hur han är =) Han växer för övrigt fortfarande en massa och pälsen börjar bli riktigt lång, han är faktiskt riktigt mogen emellanåt oxå. Här hos mormor och morfar kallas han bara för Nisse nu =) Namnet Nisse Pisse försvann faktiskt efter bara ett par dagar här uppe :P

Vill säga GRATTIS än en gång till Team Pro Plan som tog SM- silver i lag i Karlstad! Och Grattis till The Hot Dogs som tog brons! Hade gärna velat vara där och sett! Och även grattis till de bra ind placeringar vänner och söskare fick! Vi kanske ses i Bjuv sen =)
Och bra kämpat Bagheeras Fyrklöver! Trots olyckor och bara tre hundar i laget så gav ni gärnet ;) Tack! Sjöberg höll alla sina tassar =)

Nu har förresten Bliss fyllt 6 mån ;) Wilda är 5 mån =)

Glad midsommar allihopa!











En kväll kom igelkotten och skulle promenera förbi :D Bliss min var obeskrivlig!












Min fina Bliss <3











Ha det gött ;)

Kommentarer
Postat av: Mari

Vad stor och fin Bliss har blivit! Vi ses på Bjuvscupen.

2010-06-25 @ 23:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0